tisdag 27 juli 2010

NAUTICA, SOL & SOMMAR


Vilken sommar vi haft! Hoppas det håller i sig länge än. Nautiska antika ting är eftertraktade inredningsföremål, och priserna blir därefter. Själv är jag svag för vettar, men trots det köper jag självklart inte första bästa antika vette, utan den måste tilltala mig. Det är ju personligheter. Vetten på bilden är en Knipa (en hona). Vill ni lära er mer om vettar, kan jag tipsa om en bok...


..jag köpte på en av antikmässorna häromsistens: "Vettar och sjöfågeljakt" skriven av Lars Englund. På tal om antikmässa. Glöm inte Helsingborgsmässan. En av de bästa antikmässorna i Sverige. Börjar nu på torsdag 29:e juli, och varar till söndag 1:a augusti. Absolut värt ett besök!


Kanske ses vi där? Jag skall försöka att inte handla i onödan (vad det nu innebär) utan prylen måste faktiskt vara både oemotståndlig och prisvärd och... Vågar inte avge några löften, det vore dumdristigt.
Njut av sommaren, var ni än är och vad ni än gör.

14 kommentarer:

Anci sa...

Tack detsamma ! Åh, om jag kunde då skulle jag åka på mässan direkt :)
Sakerna du visar är fina, speciellt vetten. Ett fynd !!

Kram
Anci

Lilla huset på prärien sa...

Jaaaaa jag hoppas absolut att vi ses där!

KRAAAAAM

Tierlantijn sa...

Very nice pictures!

Best wishes, Ilona

Sussi / Sussinghurst sa...

Ja, det er vel en fin Knipa, jeg har slået det op i ordbogen, fuglen hedder Hvinand på dansk - og hvis man vil jage dem, skal der åbenbart bruges 25 lokkeænder..... så du mangler faktisk 24 :-) :-)

vosgesparis sa...

iI am gonna dig out those antique blue childrens beach toys I bought last summer..... thanks for reminding me of them ;)

Alberte sa...

Vakkert, vakkert, vakkert!
Takk for deilig inspirasjon.
Klem, JannickeB

Katarina Wettermark sa...

Vackra bilder du bjuder på! Jag gillar gamla sjökort :) Ha en fin vecka! Kram Katta

LLOR sa...

BONJOUR,
très beau blog,
j'aime beaucoup me promener ici, et découvrir votre monde...
Lisou
Kiss from my PROVENCE in FRANCE

LLOR sa...

BONJOUR,
très beau blog,
j'aime beaucoup me promener ici, et découvrir votre monde...
Lisou
Kiss from my PROVENCE in FRANCE

Essay_Writer sa...

amazing!

Unknown sa...

I am thrilled find out far more within you.
Apple MacBook Laptop HD Wallpaper

Unkonwn sa...

يتم تصنيع عبوات الكاتشب عادةً من البلاستيك المقاوم للحرارة والضوء، مثل PET، للحفاظ على جودة المنتج ومدة صلاحيته. يتم تصنيع هذه العبوات بواسطة آلات تحتوي على فتحات تمر بها المواد الخام وتتم عملية الحقن بضغط عالي لصب البلاستيك في القوالب وتشكيلها على الشكل الذي يريده المصنع. يتم بعد ذلك إجراء عمليات التعبئة والتغليف لإتمام عملية التصنيع.

CLADING2222 sa...

تعتبر الدوالي حالة شائعة لدى النساء، وتعمل على تضخم الأوردة واحتقانها. هناك عدة أنواع من الدوالي التي يمكن أن تظهر عند النساء، وتشمل: دوالي الساقين: تعتبر هذه الأكثر شيوعًا وتظهر عادة في علاج الدوالي بدون جراحة بتقنية الكلاكس . تتميز بظهور أوردة متضخمة ومعقودة وتشعر النساء المصابات بالثقل والألم والانتفاخ في الساقين.

Unkonwn sa...

مصنع ناسكوتريد يعتبر واحدًا من أفضل مصانع أحذية سيفتى في مصر والمنطقة، حيث يتميز بالتفرد والمهارة في تصنيع أحذية السيفتي. يتمتع المصنع بسمعة طيبة وسمعة مرموقة في صناعة الأحذية الأمنية، وذلك بفضل الجودة العالية للمنتجات التي يقدمها.